2/2/10

Conte 1. Copa el Liquen

No fa molt temps, a Collserola va caure un meteorit. El meteorit, abans de tocar el terra, es va desintegrar i tots els líquens de Collserola van agafar vida. I així va néixer en Copa.
Aquell dia, la Bruna, una experta en fer joguines ecològiques per a “Clics”, va anar a Collserola perquè tenia una excursió. En veure en Copa, va dir:

- Qui ets tu?

- Jo sóc en Copa! I tu qui ets?- va dir en Copa.

- Jo sóc la Bruna – va dir la Bruna, amb molta tristesa.

- Per què estàs tan trista?- li va preguntar, en Copa.

- Perquè el meu millor invent, el tub d’escapament ecològic, va tenir un curtcircuit per culpa de la contaminació i va caure a la gasolina.- va dir la Bruna.

- Per què no anem a buscar-lo?-va dir en Copa.

- Perquè...-la Bruna no va tenir temps d’acabar la frase perquè van venir un liquen i una granota.

- Jo em dic Solet, i aquesta granota es diu Reineta.- va dir el liquen.

- Voleu ajudar-nos a buscar un tub d’escapament?- va dir en Copa.

- Si! -va dir en Solet, molt content.

- Per on comencem, Bruna?- dir en Copa.

- Doncs...per una gasolinera.-va fer la Bruna.I tots quatre van anar a la gasolinera més propera. Quan van trobar, la gasolinera on estava el tub d’escapament, en Copa va dir:

- És ell!

- Jo no em dic “ell”, em dic el Contaminador! -va dir, el tub d’escapament. Tot seguit,va sortir disparat.

- Com podem atrapar-lo? -va dir en Solet.

- Doncs amb això! L’”Skateboard” amb turbo propulsió! -va dir la Bruna. En Copa va dir:

- A què estem esperant? Anem a perseguir-lo!

Tot seguit, en Copa, va ficar els peus sobre l’”Skatecopa” (van acabar dient-lo així) i va començar a perseguir-lo.

Va anar per tots llocs: edificis, sobre els cotxes, col·legis...

Finalment el va atrapar, però, es va escapar dient:

- Tornaré, Copa, tornaré!

- Què fem ara, Copa? – va dir la Bruna.

- No ho sabeu? Doncs esperar que torni!

Tots saben que tornarà, però no se sap quan.



Gerard Dalmau Chesa - 3r Primària - 8 anys